Som ni kanske har märkt har jag en hel del bloggar, jag tyckte att det var mest praktiskt så. Men i ett försök att skapa mer reda i oredan har jag nu gjort en till http://gunilladeluxe.blogspot.com. Så ni som är mer allmänt intresserade av att läsa om mitt inte så intressanta liv så finns nu denna nya ”samlingssida”. Ni som gillar inriktningarna och bara är nyfikna på symönster, hattar osv. kan självklart fortfarande titta in på bara den sidan ni är intresserade av. Nu drar jag igång och bara framtiden kan utvisa hur detta kommer gå.

Eder Nilla

söndag 10 april 2011

Bland det undanskuffade finns de finaste skatter

På vägen mellan Stockholm och Västerås ligger en av mina favorit loppisar, dessvärre håller de på att omvandla från loppis till pittoresk affär. Jag hoppas att loppis-delen blir kvar så länge som möjligt för jag älskar den. I veckan när jag var där hittade jag det här mönstret:

2 kommentarer:

  1. Åh, vad är det för loppis??Fasiken att alla mina stockholmsärenden de senaste veckorna är slut, för nu lär det dröja ett tag innan man har vägarna förbi. men någon gång kanske man skulle vara i närheten, är den utmed E18??

    SvaraRadera
  2. http://www.mobleroting.se/

    De ligger precis vid avfarten till Grillby, mellan Ekolsund och Enköping.

    Men de verkar som sagt ta bort mer och mer av sin "loppis" för att ge plats åt nytillverkade prydnadssaker och möbler, vilket är tråkigt för oss som gillar det gamla. De har flera hus på gården och på övervåningen i ett har de kvar loppisen + att de har glas/porslin och böcker i huvudbyggnaden fortfarande. Det är lite lantligt och personalen brukar alltid vara trevlig.

    SvaraRadera